Онлайн-Курс
"Монтажні склейки"

УРОК №1

«Hard Cut» – це звичайна склейка між планами різної крупності. Але треба розуміти, як правильно знімати відео для монтажу.

УРОК №2

Jump Cut – Це склейка між планами однакової крупності. СРП+СРП, КРП+КРП – коли маємо довгу проходку. Або якщо ви не розкадрували подію чи необхідно скоротити час. Часто ця склейка виглядає непрофесійно. Але іноді маємо довгі плани і щоб скоротити проходку застосовуємо Jump Cut, або коли дія триває довго в часі, або коли змінюється дія, а крупність не змінилася. Звісно, краще міняти крупність на склейках, але коли не зняли – не розкадрували, тоді ріжемо і клеїмо однакові крупності. Коли ви пишете інтерв’ю однією крупністю і намагаєтеся вирізати зайве, камера на штативі, тоді ці склейки дратують адже відбуваються стрибки – тут потрібні або перебивки, або перекривати відеорядом. Але якщо немає часу, то можна використовувати Jump Cut. Якщо немає відео, щоб перекрити склейку, то хоч трошки можна укрупнення зробити. Я не шанувальник Jump Cut. Намагайтеся, щоб це був творчій процес, а не вирізання ваших довгих планів. В кінематографі Jump Cut використовується виключно як художній прийом.

УРОК №3

«J»-Cut – це склейка коли звук в першому плані лунає з другого (наступного) плану. «L»-Cut – це склейка коли звук з першого плану частково або повністю переходить на наступний план.

УРОК №4

«Cut on Action» – склейка по руху. Коли рух відбувається на обох планах в одному напрямку: або рух героя, або рух камери в одному напрямку. Але крупності мають бути різні.

УРОК №5

«Cross Cutting» – це монтажний прийом, який здебільшого використовується в кіно. Його суть – показати дві сцени паралельно, або двох героїв, які діють одночасно в різних локаціях. Або дії одного героя, який перебуває в різних часах чи місцях одночасно. Під час фільму глядач швидко перекидається з однієї сцени на іншу кілька разів поспіль.

УРОК №6

«Cut Away» – це монтажна склейка, яка складається з двох відзнятих окремих планів. В цьому відео я докладно розповідаю і показую, як відзняти ці окремі плани, а потім показую, як їх змонтувати, щоб отримати склейку «Cut Away».

УРОК №7

Як знімати на відео і монтувати на пості склейки “Match Cut”? Це склейки між двома об’єктами, просторами, композиціями, в яких ці об’єкти візуально схожі, або співпадають один з одним. В цьому майстер-класі я розповідаю як знімати відео, щоб потім монтувати його через склейку “Match Cut”.

УРОК №8

«Smash Cut» – цікавй перехід між сценами та локаціями, від чогось динамічного до спокійного і навпаки від спокійного до динаміки – швидкості. Наступна сцена по динаміці і по крупності відрізняється від попередньої. Це гарний спосіб змінити локацію з гучного місця в тишу. З тиші в гучне місце. Гарний приклад – коли людина прокидається від сну і потрапляє в іншу реальність. Варто використовувати звукові ефекти.

УРОК №9

Cross Fade, Fade In, Fade Out, Cross Dissolve – клсаичні переходи старої школи, поступове зникнення, або поступове проявлення, поступове змішування двох кадрів – розчинення. Використовується як в одній сцені, так і на стиках між різними сценами. Вважається м’якою склейкою, плавний перехід між планами. Як правило, це повільний темп, природа, сповільнені дії. Ставиться часто між фотографіями в відеороликах. Також перехід через чорне може показати, що сплинув час. «Cross Fade» найчастіше використовують початківці і навіть зловживають цими переходами. Майже всі починають використовувати переходи саме з «Cross Fade», щоб склейки виглядали більш плавними, або коли плани між собою не стикуються звичайною склейкою. Це, можна сказати, спосіб лінивого монтажу після лінивої зйомки.

УРОК №10

«Camera Movement Cut» – рух камери в одному напрямку на склейці. Знімається 2 плани. І в кожному плані камера повинна рухатися в одному напрямку. Більш чистою буде склейка, якщо камера в першому плані рухається зі сцени в чорний об’єкт, а в другому плані камера виходить з чорного об’єкту на наступну сцену. Також цікавим цей прийом буде, якщо камера ховається за перешкоду в першому плані, а в другому плані – навпаки виходить від перешкоди до об’єкту.

УРОК №11

«Invisible Cut» – це непомітна склейка. Дізнай теся як зняти і змонтувати відео, щоб склейка була непомітною. А також як використовувати маски під час монтажу.

УРОК №12

«Накладні переходи» – це сучасні переходи, які накладаються зверху на стики між планами. Існує велика кількість футажів, які використовуються для накладних переходів різної тематики та дизайну. Футажі для переходів можна скачати тут

Хочеш опанувати правила
динамічної відеозйомки?

Пройди Онлайн-Курс
"Відеозйомка для Соцмереж"